29.05.2007

Arif Berberoğlu

22 Eylül 1959'da Antakya'da doğdu. İlk ve ortaokulu Reyhanlı'da yatılı okudu. 1976 yılında Van Sağlık Koleji'ne girdi ve bu okulu Konya'da bitirdi (1981). Aynı yıl sağlık memuru olarak Kars'ın Göle ilçesine tayin edildi; dört yıl bir köy sağlık ocağında görev yaptı. Askerlik sonrası, 1986'da Ankara'ya gitti ve AÜ-DTCF Rus Dili ve Edebiyatı Bölümü'ne girdi; 1990'da mezun oldu. Dört şiir kitabı olan Berberoğlu, bu şiirleriyle Petrol-İş sendikası Şiir Ödülü; Kültür Bakanlığı Şiir Başarı Ödülü ve Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü sahibidir. Şiirlerini (ve şiir çevirilerini) çeşitli yazın dergilerinde (Varlık, Evrensel Kültür, Damar, Kıyı, Kum, Berfin-Bahar, Kül vb.) yayımlatmayı sürdürüyor.
Berberoğlu'nun Çevirileri:
- Nekrasov, Sanatı-Şiirleri (Promete Yayınları, 1993)
- E. Kazakeviç, Yıldız (Evrensel Kültür Yayınları, 1995)
- Ş. Aleyhem, Küçük Motl (Kültür Bakanlığı Yayınları, 2000; İmge Kitabevi Yayınları, 2004)
- Ş. Aleyhem, Keman (Kültür Bakanlığı Yayınları, 2002)

---


Aşkın Ülkesi Olmaz

1

Bir yürek durur da her gövdenin kafesinde
Sığmaz her gövde her zaman yüreğe
Nasıl ertelerim yarına seni
Fırtınaya tutulmuş bir gülken yüreğimde

Gece uzaktı
Kanı akardı suyun mayısın teneşirinde
Serilirken hüznün tutuşan kilimi
Göçmen kuşların terk ettiği güze
Bense
Çıkılamaz bir yolculuk sanırdım sana gelmeyi
Öyle miydi
Beklerdim, ellerim tozlanırdı ceplerimde
Gözlerimde soğurdu kömür trenleri

2

Yağmurlarla dolan akvaryumda
Yüzgeçlerim yanık ve mavi
Seni seviyorum
Benim yamalı kefenlere sarılı günler demeti ömrüm
Pamuk toplayan kadının sütündeki şiir gibi

Çiçeklenmiş nar fidanı sandım ateşini
Bir dokundum bin dağlandım
Duman aldı başını gitti
Ne dikenli teller, ne asker
Hiç olmadı aşkın ülkesi

Hiç yorum yok: