12.02.2008

Lokman Zor “Her Ne ise Aşk”



“…Görüştüğümüz zamanlarda iri bal rengi gözlerinde, görüşmediğimiz zamanlarda da onun varlığıyla vücut bulan hayallerde yitip kayboluyordum. Onu düşündüğümde acıyı, mutluluğu, hasreti, vuslatı her şeyi bir arada yaşıyordum. İlk defa hissettiğim ve isimlendiremediğim bu garip duygu, bir kadını benim için ilk kez böylesine önemli hatta vazgeçilmez kılıyordu. İçinde var olduğum dünyadan çıkmış, hiç bilmediğim yabancı bir âlemin havasını solumaya başlamıştım ve aldığım her nefesle onu içime biraz daha sokuyordum. Kalbimin en derin köşesine yerleşip ruhuma nükseden yakıcı bir ateş gibi bütün varlığımı kuşatmış kasıp kavurmaya başlamıştı. Onu düşünmeden edemiyor, herkese ondan bahsetmeyi, herkesten onu dinlemeyi, her yerde ve her an onu görmeyi istiyordum. Etrafı efsunla örülü bir dünya yaratmış içine yalnız onu kabul etmiştim. Bu efsunlu dünyada afyon çekmiş bir sarhoş gibi yaşanılan her şeyi dışarıdan sessiz, duyarsız ve bilinçsiz yaşıyordum. Belleğimde sadece ona ait şeyler vardı; aya sen doğma ben varım dercesine ışıyan yuvarlak yüzü, gökten koparılmış bir yıldız kadar parlak gözleri, sol yanağını bir gül goncası gibi süsleyen gamzesi, uzun parmaklı yumuşak beyaz elleri, hayat veren gülüşü, bakışı, sesi… İnsanı şaşkına çevirecek kadar kısa sürede her şeyim olmuştu ve ben bunu ona sadece gözlerimle söyleyebiliyordum. Anladığından emindim zira onun da gözleri aynı dili konuşuyordu….”



“Her Ne ise Aşk”

Sıradan yaşamları farklı anlatım biçimiyle ele alarak ortaya koyduğu etkileyici diliyle dikkatleri çeken Lokman Zor’un “Her ne ise aşk” adlı öykü kitabı çıktı.
Tarihi ve güncel yönleriyle hayata dair öykülerin yer aldığı “Her ne ise aşk”, Özgür Pencere Yayınevi tarafından yayınlandı.
Aralarında Uludağ Üniversitesi, Kadının Sosyal Hayatını Araştırma ve İnceleme Derneği, Türk Edebiyatı Vakfı ve Kültür Bakanlığı’nın da bulunduğu çeşitli kurum ve kuruluşlarca ödüle layık görülmüş öykülerin yer aldığı “Her ne ise aşk”, 2007 Kasım ayı itibariyle tüm Türkiye’de kitapçıların raflarındaki yerini aldı.
Tanınmış eleştirmen ve edebiyatçılar tarafından ciddi övgüler alan öykülerin bulunduğu “Her ne ise aşk”, TÜYAP tarafından düzenlenen ve Türkiye genelinde 500’den fazla yayınevinin katıldığı TÜYAP İstanbul Kitap Fuarı’nda da tanıtıldı. Özgür Pencere Yayınevi’nin etkinlik programına göre kitabın yazarı Lokman Zor, 15-20 Ocak 2008 tarihleri arasında TÜYAP Çukurova Kitap Fuarı’nda, 01 - 09 Mart 2008 tarihleri arasındaki TÜYAP Bursa Kitap Fuarı’nda ve 19 - 27 Nisan 2008 tarihleri arasındaki TÜYAP İzmir Kitap Fuarı’nda okuyucularla buluşarak “Her ne ise aşk” adlı öykü kitabını imzalayacak.
Ayrıca Özgür Pencere Yayınevi tarafından yıl içerisinde Ankara, İstanbul, İzmir, Niğde, Kayseri, Erzurum, Adana, İzmit başta olmak üzere daha birçok ilde söyleşi ve imza günleri düzenlenerek hem kitabın tanıtımı yapılacak hem de yazar Lokman Zor’un okuyucularla buluşması sağlanacak.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

her ne ise aşk'ı rastlantı sonucu okudum gerçekten çok harika bir kitap. çok güzel ve etkileyici bir anlatımı var. okuduğunuz her satırı aynen yaşıyorsunuz ve okuduğunuz öykü hiç bitmesin istiyorsunuz. bence türk edebiyatı tarihine girecek bir kitap. şu an lokman zor'un başka kitabı olup olmadığını araştırıyorum hepsini temin edip okuyacağım. herkese de tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

arkadaşım lokman hocamızın ilk kitabıdır "her ne işe aşk".fakat çeşitli yerel gazetelerde ve dergilerde makaleleri bulunmaktadır.Ayrıca tiyatro alanında çalışmaları ve ödülleri bulunmaktadır.Halen Niğde Üniverstesinde öğretim görevlisi olarak görev yapmaktadır.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ismim aynur. ben her ne ise aşk'ı bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine okudum. lokman zor'a ait başka bir kitap varmı diye google dan aratırken bu sayfayı buldum ve okuduğum o muhteşem "her ne ise aşk" adlı kitap için birşeyler yazmadan geçmeyi haksızlık olarak gördüğüm için yorum yazmaya karar verdim. okumayı severim ve elimden geldikçe de okumaya gayret ederim ancak okuduğum çok az kitaptan bu derece etkilendim. her ne ise aşk'ta öylesine müthiş öylesine muhteşem ifadeler var ki defalarca okuma gereği hissediyorsunuz her okuyuşunuzda yeniden hayran kalıp daha çok etkisi altına giriyorsunuz. iyiki okumuşum diyeceğim ve ölünceye kadar birçok defa baştan sona okuyacağım bir kitap. nolur lokman zor yeni kitaplarını okuma şansından mahrum bırakma bizi...
özellikle bu sitenin yöneticilerinden bir ricam var. lokman zor'a nasıl ulaşabileceğim hakkında bana yardımcı olursanız sevinirim.