22.06.2009

Sabahattin Yalkın

Ay
-I-
Ay vuruyor sırtıma
Belli gecedir
Kimse sormuyor karanlığın yaşını
Yüzgeçleri durgun bir kayabalığı
Doğurgacındaki kayabalıklarından habersiz
Bekliyor sevişeceği dalgayı

-II-
Ay vuruyor toprağa
Belli gecedir
Ömürleri bir sevişmelik böcekler
Larvalandırlar ölümlerinden sonra
Bıldırcın sıcağını bıraktılar
Bıldır yaşanan sevdalar

-III-
Ay vuruyor ölüme
Belli gecedir
Bunca kavga bunca gözyaşı
İlk kez şaşırıyorum kanlandığıma
Suskunluğumuz büyüyor
Yorgun bir gök altında
------------

Aşkın Niyetini Anlayamıyorum

1. Yusyuvarlak bir ay Ayvalık'ın üzerinde
Kimin koyduğu belli değil
Sahipsiz öyle
Göğün niyetini anlayamıyorum

2. Bir gece vuruyor omzuma
Adını soruyor son kadınımın
Gözleri ince kara

Gecenin niyetini anlayamıyorum
3. Ve ansızın yere düşüyor vazo
Güller Osmanlı kokuyor
Karanfiller eşkiya

Çiçeğin niyetini anlayamıyorum
4. Belli belirsiz bir İstanbul
Sonbahar yaprakları arasında
Yapayalnız yürüyor Beşiktaş'a

Kentin niyetini anlayamıyorum
5. Deli-dolu yaşlarımı arıyorum
Gözüm hangi göze takılsa
Tüm denizi oynuyorum bir zara

Aşkın niyetini anlayamıyoruın
------------------------
11 Mart 1934''te Antakya’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Antakya'da tamamladı. İstanbul Teknik Üniversitesi’ni bitirdi. Macaristan ve Hollanda'da lisans üstü eğitim yaptı. Hidroloji üzerine uzmanlaşarak DSİ'nin çeşitli kademelerde (Elektrik İşleri Etüd İdaresi) devlet memurluğu ve yöneticilik yaptı. Emekliye ayrılan Yalkın Ankara'da yaşıyor. 'Sabahattin Topaloğlu' adını kullandığı ilk şiirleri yerel gazetelerde yayımlandı. Sonraki yıllarda şiirleri ve yazıları Yelken, Yeditepe, Türk Dili, Dost, İmece, Varoş dergilerinde şiir yayımladı. On beş yıla yakın bir süre hiç şiir yayımlamadı, ardından peşi peşine sekiz şiir kitabı yayımladı. "Çocuk Deliceleri" adlı kitabıyla 1994 Çankaya Belediyesi ve Damar Dergisi Çocuk Şiirleri Dalı Birincilik Ödülü'nü, "Beyaz Kan" adlu dosyasıyla 1994 Sabri Altınel Üçüncülük Ödülü'nü aldı.
Yapıtları : Akdeniz Delisi (1988) Güney Güneşi (1991) Bütün Yüzlerim Anadolu (1992) Aşkdeniz (1994) Çocuk Deliceleri (1995) Beni Yasaklama (1996) Sabahı Düşünmek (1998) Asi Destanı (2001) Soluğumun Rengi Dünya ile Göz Göze (2004)
Ödülleri :
1994 Çankaya Belediyesi Şiir Ödülü
1994 Damar dergisi Çocuk Şiiri Ödülü
1994 Sabri Altınel Şiir Ödülü (Üçüncülük)

Hiç yorum yok: