26.10.2007

Baba filmlerini çektiğim için suçluyum

Altın Portakal’ın onur konuğu İtalyan yönetmen Coppola, “Baba filmleri mafyaya özendirdi, belki de o nedenle suçluyum. Gençlerin boşu boşuna şiddetle ve savaşla dolmasını istemiyorum” dedi.

ANTALYA - Baba filmlerinin unutulmaz yönetmeni Francis Ford Coppola, 44. Altın Portakal Film Festivali’nin konuğu olarak Antalya’ya geldi ve Onur Ödülü aldı. Coppola, “Baba” serisini çekmekten rahatsız olduğunu açıkladı.

Coppola, “Baba serisi mafyaya özendirdi, belki de o nedenle suçluyum. Apocalypse Now da (Kıyamet) savaşa özendirdi oysa ki amacım bu değildi. Gençlerin boşu boşuna şiddetle ve savaşla dolmasını istemiyorum” dedi.

Festivali eşi Eleanor, oğlu Roman ve gelini Marie Coppola’yla birlikte katılan İtalyan yönetmen “Youth Withpout Youth” filminin gösteriminden önce kendisine sunulan Onur Ödülü’nü aldı. Yabancı ve Türk sinema sanatçıları Coppola’yı ayakta alkışladılar. Coppola, “Sevginiz ve hevesinizle buradayım. Onur ödülü almaktan mutluluk duyuyorum” dedi.

Coppola ödülünü almadan düzenlediği basın toplantısında ise birbirine benzer çok film çekildiğini ve filmlerin daha önce izlenmiş duygusu yarattığını söyleyerek sinemacıların yeni bir şeyler öğrenmesi için çaba göstermesi gerektiğini belirtti. Yönetmen, “Risk almak gerek. Ben de bundan sonra artık insanların kalbine dokunan etkileyici filmler yapmak istiyorum” dedi.

Hiç yorum yok: