17.12.2007

EK DERS ÜCRETLERİNDEKİ HAKSIZ KESİNTİLERE KARŞI ALANLARDAYIZ

Eğitim Sen'e bağlı öğretmenler, ek ders ücretlerindeki kesintileri protesto etmek amacıyla 18 Aralık Salı günü iş bırakacak.
Eğitim Sen Hatay Şube Başkanı Kasım Birtek yaptığı açıklamada, dini bayramlarda ve hafta içi tatil olan günlerin ek ders ücretlerinin, tam gün kesilmesi uygulamasının öğretmenler açısından ciddi hak kayıpları yaşanmasına neden olduğunu belirtti.
Birtek, önümüzdeki Kurban Bayramı tatilinin iki gününün hafta içine gelmesi nedeniyle, o günlere ilişkin sadece ek ders ücretleri kesilmesi gerekirken, tüm günün ücretlerinin kesileceğini ve o hafta öğretmenlerin ek ders ücreti alamayacaklarını kaydederek, “Bu durumda her öğretmenin 60 ila 90 YTL arasında kaybı olacaktır. Ulusal bayramlarda bu tür bir uygulama yapılmaz iken, dini bayramlarda böyle bir kesintiye gidilmesinin adaletli bir uygulama olduğunu söylemek mümkün değildir” dedi.

Eğitim Sen olarak, Milli Eğitim Bakanlığı’ndan sorunun çözülmesini ve yaşanacak hak kayıplarının giderilmesini istemelerine rağmen bakanlıktan herhangi bir açıklamanın yapılmadığını belirten Birtek, “Bu nedenler sendikamız, Türkiye çapında uygulanmak üzere eylem kararları almış ve tüm şubelerinde ve temsilciliklerinde yapılacak eyleme yönelik çalışmalarını başlatmıştır” dedi.

Birtek, sendika tarafından alınan eylem kararı gereği, 18 Aralık Salı günü, ek ders ücretlerinin kesintiye uğramasını ve AKP hükümetinin eğitim alanındaki politikalarını protesto etmek amacıyla iş bırakacaklarını kaydederek, “Eğitim emekçilerine yönelik haksızlıklara karşı demokratik tepkilerimizi göstermeye kararlıyız. Bu konuda kamuoyunun, demokratik sendikal hakları için alanlara çıkan eğitim emekçilerini destekleyeceğine inanıyoruz” dedi.

EK DERS ÜCRETLERİNDEKİ HAKSIZ KESİNTİLERE KARŞI ALANLARDAYIZ

Bu arada, Eğitim-Sen, TİS ve Hukuk Sekreteri Servet Kavukoğlu da bir açıklama yaparak, ek derslerin Kurban Bayramına kurban edildiğini ileri sürdü.
Kavukoğlu yaptığı açıklamada, “AKP hükümeti, bugüne kadar eğitim alanında yaptığı uygulamalar ile eğitim emekçilerini mağdur ettiği yetmezmiş gibi, yeni mağduriyetler yaratmaya devam etmektedir. Bu sefer de ek derslerimiz Kurban Bayramı’na kurban ediliyor.
Öğretmenlerin ek ders ücretlerindeki sorunlar çözüleceği yerde artarak sürmektedir. Ayda dört defadan fazla sevk alınması halinde sevk alınan günlerin ek ders ücretleri yerine tam gün ücretlerin kesilmesi uygulaması devam etmektedir. Ayrıca, dini bayramlarda hafta içi tatil olan günlerin ücretlerinin de tam gün kesilmesi uygulaması öğretmenler açısından ciddi hak kayıpları yaşanmasına neden olacaktır. Örneğin önümüzdeki kurban bayramı tatilinin iki gününün hafta içine gelmesi nedeniyle o günlere ilişkin sadece ek ders ücretleri kesilmesi gerekirken, tüm günün ücretleri kesilecek ve o hafta öğretmenler hiç ek ders ücreti alamayacaklardır. Bu durumda her öğretmenin 60 ila 90 YTL arasında kaybı olacaktır. Ulusal bayramlarda bu tür bir uygulama yapılmaz iken, dini bayramlarda böyle bir kesintiye gidilmesinin adaletli bir uygulama olduğunu söylemek mümkün değildir.
Eğitim Sen olarak, bakanlık düzeyinde yaptığımız görüşmelerle sorunun çözülmesini, yaşanacak hak kayıplarının giderilmesini istemiş bulunuyoruz. Ancak şu ana kadar sorunun çözümü noktasında herhangi bir gelişme yaşanmamıştır.
Taleplerimize yönelik olarak, Milli Eğitim Bakanlığından herhangi bir açıklamanın yapılmamış olmasından dolayı sendikamız, Türkiye çapında uygulanmak üzere eylem kararları almış ve tüm şubelerinde ve temsilciliklerinde yapılacak eyleme yönelik çalışmalarını başlatmıştır.
Sendikamız tarafından alınan eylem kararı gereği, 18 Aralık 2007 Salı günü, ek ders ücretlerimizin haksız yere kesintiye uğramasına ve AKP hükümetinin eğitim alanına yönelik benzer politikalarına karşı sevk alarak iş bırakıp okulları boşaltacağız. Aynı gün saat 12:30 da Ulus Meydanı’nda kitlesel basın açıklaması yağacağız. Eğitim emekçilerine yönelik haksızlıklara karşı demokratik tepkilerimizi göstermeye kararlıyız. Bu konuda kamuoyunun, demokratik sendikal hakları için alanlara çıkan eğitim emekçilerini destekleyeceğine inanıyoruz. 18 Aralık Salı günü saat 12:30 da tüm eğitim emekçilerini Ulus Alanı’nda olmaya çağırıyoruz. Ek Derslerimiz Kurban Bayramı’na kurban ediliyor.
Eğitim Sen, bugüne kadar olduğu gibi, bundan sonra da eğitim emekçilerinin kazanılmış haklarına karşı yürütülen her türlü saldırı girişiminin karşısında olmaya ve demokratik tepkilerini göstermeye devam edecektir” dedi.

Hiç yorum yok: