17.12.2007

Gündoğdu; “Yeni anayasada eğitimde fırsat eşitliği sözde değil, özde olmalıdır”

Eğitim Bir Sen Hatay İl Temsilciliği Büyük Antakya Otelinde bir dayanışma yemeği düzenledi. Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu’nun katıldığı yemeğe sendika üyelerinin yoğun ilgi gösterdiği görüldü.

Yemeğin açılış konuşmasını yapan Eğitim Bir Sen Hatay il Temsilcisi Cevat Önal, Yetkili sendika olabilmek için aralıksız çalışmalarını sürdürdüklerini ifade etti.
Daha sonra söz alan Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu,
“Öncelikle son günlerde bazı belli amaca yönelik yayın yapan gazete ve bunlardan nemalanmak isteyen sivil toplum örgütlerinin Eğitim-Bir-Sen İstiklal Marşı’nı istemiyor iddalarına ‘Bir deli kuyuya taş attı, kırk akıllı çıkarmaya çalışıyor’ diyerek başladı ve şöyle devam etti; Eğitim-Bir-Sen olarak çeşitli bölgelerde, bölge toplantıları yapıp, bölge eğitiminin ve eğitimcilerinin sorunlarını raporlar haline getirmekteyiz. Bunlardan biri de 1-2 Aralık 2007 tarihinde Şanlıurfa’da gerçekleştirildi. Bu toplantıya o yöredeki 12 şubemiz katıldı ve 2 gün boyunca bölgenin eğitim sorunları tartışıldı. Ve toplantı sonunda 15 maddelik bir sonuç bildirisi yayınlandı. Bu sonuç bildirisinde, bölgedeki öğretmen açığından, derslik yetersizliğine; kız çocuklarının okutulmasından, eğitimde fırsat eşitliğine; yönetici atamalardan, okulların temizliğine çeşitli konular gündeme getirilmiş ve çözüm önerileri oluşturulmaya çalışılmıştır” şeklinde konuştu.

Yeni anayasanın kamuoyu tarafından “Sivil Anayasa” olarak adlandırıldığını, bu anlamda “sivil” sözcüğünün kendisini heyecanlandırdığını belirten Gündoğdu,“Sivil, askeri olmayan, medeni olan, uygar olan demektir.Sivil anayasa, milletin bağrından çıkmış, meşruiyet sorunu olmayan kadroların hazırladığı anayasadır. Darbe sonralarının puslu havalarında hazırlanan, hak ve özgürlükleri kısıtlayan anayasalar milletin bünyesine dar gelmektedir. 1982 anayasası 1924 anayasasından daha geridir. 1924 anayasası ‘Hakimiyet kayıtsız şartsız milletindir’ derken 1982 anayasası ‘Hakimiyet yetkili organlar eliyle yürütülür’ prensibiyle millet hakimiyetine kayıt ve şart düşerek bürokratik oligarşiye zemin hazırlamıştır. Yeni anayasa bürokratik oligarşiye son vermelidir.” dedi.
Anayasaların hak ve hürriyet bahşetmediğine vurgu yapan Genel Başkan Ahmet Gündoğdu, “Anayasalar çağdaşsa hak ve özgürlüklerin teminatı olurlar, çağdışıysa hak ve özgürlükleri kısıtlarlar. Yeni anayasadan beklentimiz; özgürlükleri alabildiğine genişleten, devlete göre bireyi değil, bireye göre devleti dizayn eden, devlete karşı bireyi koruyan, bireye ve topluma ideolojik ve tek tip bir hayat tarzı dayatmayan bir anayasa olmasıdır.” dedi.
“Yeni anayasada eğitim” başlığı altında da değerlendirmelerde bulunan Gündoğdu, “Yeni anayasada eğitimde fırsat eşitliği sözde değil, özde olmalıdır. Yeni anayasa eğitime pedagojik ve bilimsel yaklaşılmasının teminatı olmalı, üniversiteleri toplumun değerleriyle pozitif bilimlerin çatışma alanı olmaktan kurtarmalıdır. Batı’nın bilgi ve teknolojisiyle Doğu’nun hikmet ve irfanını buluşturan; gelenekle modernliği, bireyle toplumu, madde ile manayı bir arada sentezleyebilmiş bir eğitim ve bunun önündeki engelleri kaldıran bir anayasa olmalıdır” dedi.

Hiç yorum yok: